T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / ÇAYIROVA - Akşemsettin İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Nis

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Aralık-Ocak) eylem planları Akademik Gelişim, Kariyer Planlama ve Üniversiteye Hazırlık Alanı, ''Sınava girecek 12.sınıf ve 8.sınıf öğrencilerinin rehberlik servisi ile bireysel irtibatı sağlanır. Öğrenci koçluk sistemi uygulanır.'' eylem planına istinaden Okul Rehber Öğretmenlerimiz sınav kaygısına yönelik eğitim gerçekleştirdiler. Ayrıca branş öğretmenlerimiz koçluk sistemi kapsamında öğrenci takip formlarını aylık olarak değerlendirmeye devam etmektedir.


 

Nis

KTS mart ayı etkinlikleri kapsamında çeşitli etkinlikler yapıldı. Okul kütüphanesinin daha etkin kullanılmasını sağlamak için, kütüphanede okuma saatleri ve kitap değerlendirme sohbetleri yapıldı. Öğrencilerin erişimini kolaylaştırmak amacıyla sınıflarda da sınıf kütüphaneleri oluşturuldu ve talebi arttırmak için kütüphaneden kitap alıp okuyan her öğrenciye kitabın yanında, kendi yaptığımız ayraçlardan verildi. Ayrıca öğrencilerin yazmış olduğu yazı ve şiirlerden oluşan panolar oluşturularak okumanın önemi vurgulandı.

Nis

Din Öğretimi Genel Müdrülüğü Kalite Takip Sistemi Şubat-Mart 2022 ''Okullarda U düzenine uygun ve ses sistemi olan Kur'an Okuma Odaları oluşturulur. Okuma odası olan okullarda öğrenci ve velilerin desteğiyle okuma odası geliştirilir.'' eylem planı doğrultusunda okulumuzda tilavet sınıfı başta olmak Kuran-ı Kerim'i en güzel şekilde okuyacak olduğumuz alternatik okuma odaları oluşturulmuştur. Okuma sınıflarımız ve odalarımız U düzeni olarak dizayn edilmiş ve ses sistemleriyle donatılmıştır.

Mrt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi (Şubat Mart 2022) ''Mesleki uygulamaya katılacak öğrencilerin mesleki hazırbulunuşluklarını desteklemek amacıyla Fatiha sûresi, namaz sureleri Yasin-i Şerif ve Aşırlar üzerinde dikkatle durulur. Bu sûreleri cuma namazında okuyabilecek kadar mahreç ve tecvit kurallarına göre okuyabilmeleri sağlanır.'' eylem planı doğrultusunda; öğrencilerin mesleki hazırbulunuşluklarını desteklemek amacıyla namaz sureleri ezberletildi. Yasin-i Şerifler ve aşırlar okundu. Mahrec ve tecvit kuralları üzerinde durularak Kuran-ı Kerim'in en güzel şekilde okunması sağlandı.

 

   

Mrt

Okulumuz Sosyal Bilgiler Öğretmeni  Çiğdem Cengiz başkanlığında ve okulumuz öğretmenlerinin katılımlarıyla 2021-2022 Eğitim –Öğretim Yılı Şubat- Mart ayları Kalite Takip Sistemi faaliyeti olan, öğretmenlik mesleğinin etik ilkeleri ,itibarı ve temel   değerleri ; sevgi ,şevkat ,merhamet,sabır,sebat ,fedakarlık   konulu sunum  gerçekleştirildi.

 Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz Çiğdem Cengiz ,öğretmenin  toplumun maddi ve manevi birikimlerini elde etmesi ve korumasında, birey ve toplumların manen ve madden gelişmesinde, kalkınmasında, milletin maddi ve manevi birikimlerini, ailevî, hukukî, ahlâkî, dinî, kültürel, sanatsal, estetik, dilsel, geleneksel, ekonomik, entelektüel, siyasal, eğitimsel, zamansal vd. donanımlarını koruması, geliştirmesi, zenginleştirmesi ve gelecek nesillere aktarmasında en birincil, en hayati toplumsal unsur olduğunu belirterek sözlerine şöyle devam etti:  Öğretmenin kimliğini belirleyen unsurlar arasında, aydın olma, emanet, güven,  merhamet, sabır, sebat,sevgi,şevkat,saygı,heyecan ,azim ,kararlılık,fedakarlık, zaman ve örneklik başlıca maddelerdir. Bu unsurlara göre öğretmen: Aydın insandır. Emanet insanıdır. Güven insanıdır. Hareket insanıdır. Toplum insanıdır. Merhamet insanıdır. Sabır insanıdır. Zaman insanıdır. Örnek insandır. Kalite, değer, itibar, statü, beceri, yeterlilik, kimlik, vizyon ve misyon bakımından öğretmenlik mesleğinin  geleceğine ilişkin sözü edilen  kimlik unsurlarına sahip öğretmenler yetiştirmenin, öğretmenlerimizin kıymetini daha çok bilmenin, onlara daha çok sahip çıkmanın, onları taltif etmenin şart olduğu vurgulandı.Katılımcı öğretmenlerin  konu ile ilgili   anılarını paylaşmalarının ardından etkinlik sona erdi.

Mrt

Akşemsettin İmam Hatip Ortaokulu olarak İl Milli Eğitim Akreditasyonu kapsamında Erasmus Projesine yapmış olduğumuz başvuru kabul edilmiş olup "Digital Teach-ER (Digital teach and teacher)"  başlıklı Erasmus+ projemizin yaygınlaştırma faaliyetleri kapsamında velilere projenin tanıtımı yapılmıştır.

Mrt

Akşemsettin İmam Hatip Ortaokulu olarak İl Milli Eğitim Akreditasyonu kapsamında Erasmus Projesine yapmış olduğumuz başvuru kabul edilmiş olup "Digital Teach-ER (Digital teach and teacher)"  başlıklı Erasmus+ projemiz çalışmalarına başlanılmıştır. 2021-2022 yılları arasında yürütülecek olan yapılandırılmış kurs projemiz ile uluslararası faaliyetler ve hareketlilikler okulumuza ve öğrencilerimize büyük katkılar ve yenilikler sağlayacaktır. Projenin hazırlanmasında büyük emek veren proje yürütücüsü Fen Bilimleri Öğretmenimiz D.Hilal ERCAN'a teşekkür ederiz.

Ock

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Aralık-Ocak) eylem planları Akademik Gelişim, Kariyer Planlama ve Üniversiteye Hazırlık Alanı, ''Okul idaresi önderliğinde her branştan öğretmenin bulunduğu Akademik Takip Komisyonu oluşturulur.'' eylem planına istinaden Okul Müdür Yardımcısı Ebru KARAĞ'ın başkanlığında tüm branşlardan temsilci üye bir öğretmenin katılımıyla akademik takip komisyonu oluşturulmuş olup 4. toplantısını Ocak 2022 itibariyle gerçekleştirmiştir.

 

Dönem sonu değerlendirilmesinin yapıldığı toplantıda öğrencilerin akademik gelişimlerini ve mevcut seviyelerini dönem içinde yapılan düzenli aylık denemelerinin sonuçları incelenerek tespit edildi. 2.dönem için yapılacak çalışmaların planları yapıldı. Veri analizleri sonucunda öğrencilerle bire bir görüşmeler yapıldı. Rehberlik servisi aracılığıyla öğrencilere gerekli planlamalar yapıldı.

Ock

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Aralık-Ocak ) ayları eylem planları kapsamında Öğrenci Meslekî Gelişim Alanı "Kur'an-ı Kerim'in ana konuları ve muhtevasına yönelik öğrencilere ilgili ders öğretmeni ya da akademisyenlerce seminerler düzenlenir. "eylem planına istinaden;

 

Mukaddes Kitabımız Kuran-ı Kerim'in ana konularından olan Din, İman, Tevhid ve İtaat konularının ve Kuran-ı Kerim'in muhtevasının öğrencilerimize kazandırılması ve bu hayati mesajların yaşantılarına tatbik etmeleri için aralık ocak ayları boyunca seminer, söyleşi, sohbet, vaaz yöntemleriyle çeşitli etkinlikler yapıldı.

Ock

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Aralık-Ocak ) ayları eylem planları kapsamında; Öğrencilerimizin şiire ilgisini arttırmak, edebi zevke sahip olmalarını sağlamak, onların söz ve yazı varlığını geliştirmek, şiirin insan ruhu üzerinde önemli izler bıraktığını göstermek, şiir aracılığıyla ana dilimizin en güzel örneklerini tanımalarına imkan sağlamak amacıyla okulumuzda birtakım etkinler yapılmıştır. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan "40 Şair 40 Şiir" etkinlikleri kapsamında sınıflarımızda çeşitli panolar oluşturulmuş, öğrencilerimiz şairlerimizin şiirlerini seslendirmiş, seçtikleri şairlerin edebi hayatlarını ve önemli eserlerini sergilemişler ve şiirin şairini bulma, hangi fotoğrafın hangi şaire ait olduğunu bilebilme gibi oyunlar oynamışlardır.

Ock

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Aralık-Ocak ) ayları eylem planları kapsamında Eğitim Ortamları -Fiziki İmkanlar Alanı "İmkanlar dahilinde derslere yönelik sınıflar oluşturulması "eylem planına istinaden imkanlar dahilinde derslere yönelik sınıflar oluşturulmuştur.Derslere yönelik donanımlı sınıflarımızda öğrencilerimiz için bilişsel ve duyusal yetilere yönelik eğitim ögretim gerçeklestirilmesi sağlanmıştır. Sınıflarımızda yer alan eğitim materyalleri ile derslerde ögrenilen bilgilerin daha kalıcı hale gelmesi hedeflenmiştir.

Ock

"İNTERNETİ GÜVENLİ KULLAN, VERİLERİNİ KORU!" SEMİNERİ

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Aralık-Ocak) eylem planları kapsamında okulumuz öğretmenlerine, Rehber Öğretmenimiz Gülçin TUĞRUL DEMİRHAN tarafından "Güvenli İnternet Kullanımı ve Kişisel Verilerin Korunması" konusunda seminer verildi.


Çalışmanın amacının İnternetin Güvenli kullanımını öğrenerek, öğrencilerimize de bu bilinci yaymak olduğunu belirten Gülçin TUĞRUL DEMİRHAN, günümüzde internetin yaygın kullanımından doğabilecek sorunlara karşı ne gibi tedbirler almamız gerektiğine değindi.


Din Kültürü Öğretmenimiz Esra TURAN tarafından yine öğretmenlerimize yönelik bir broşür çalışması yapıldı.

Ara

Okulumuz öğretmenlerine rehberlik servisi tarafından Bireyi Tanıma Teknikleri semineri verildi. 

 

 

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Kasım-Aralık) eylem planları kapsamında Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı " Öğrenciyi tanıma teknikleri. (Anket, görüşme, gözlem, problem tarama listesi, sosyogram vb.)" eylem planına istinaden, okulumuz öğretmenlerine "Öğrenciyi Tanıma Teknikleri" eğitimi verildi. Öğrencileri tanıma, öğrencilerin kendi yeteneklerini keşfetmesine rehberlik yapma, kişilik ve sosyal özelliklerini anlama ve bu yolla başarılarını artırma, sorunlarına çözüm üretme amacıyla düzenlenen seminer rehber öğretmen Tülin YILMAZ tarafından hazırlanıp sunuldu.

Anket, görüşme, sosyometri, ben kimim gibi bireyi tanıma teknikleri hakkında bilgi veren Tülin YILMAZ özellikle sınıf rehber öğretmenlerinin bu yöntemlerle öğrenciyi daha iyi tanıyacağını belirtti.

 

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Ekim-Kasım) ayları eylem planları kapsamında Öğrenci Mesleki Gelişim alanı "Diyanet işleri Başkanlığının gözetim ve denetiminde gerçekleştirilen örnek vaaz ve hutbelerin gösterimi ve uygulanması" eylem planına istinaden okulumuz 8. Sınıf öğrencilerine Başkanlığın hutbe ve vaazlarından örnekler gösterildi. Okulumuz tatbikat mescidinde her hafta düzenli olarak görevlendirilen öğrencilerimizin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak, özgüven oluşturmak ve toplum önünde konuşma kabiliyetlerini geliştirebilmeleri için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenleri nezaretinde vaizlik, müezzinlik ve hatiplik  görevleri icra ettiriliyor.

Ara

 Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Kalite Takip Sistemi 2021-2022 (Ekim-Kasım) ayları eylem planı kapsamında Dost Kitaplar/Kitap Dostları: Okuyan 7'ler projesi öğretmenler tarafından belirlenen tarihi, edebi, dini ve bilimsel nitelikteki 7 kitap, oluşturulan 7 kişilik gruplara kişi başı birer kitap olacak şekilde dağıtılıyor. Öğrenciler her ay okuduğu kitabı grubunda yer alan diğer öğrencilerle belirli bir sıra dahilinde değişiyor. Bu şekilde bir yıl içerisinde çok değişik bir portföyde 7 nitelikli eser okuma şansı yakalayan öğrenciler fikri anlamda da kendilerini yetiştirme şansı yakalamış oluyorlar.

"Okumak, hayat yolculuğunda yanımıza almamız gereken en önemli azıklardan bir tanesi. Hayatımızı anlamlandırmak için atmamız gereken bir adım, yapabileceğimiz en önemli eylemlerden biridir." Okuma kültürü toplumların elde etmesi gereken en önemli davranışlardan biridir. Okuma eylemi ile toplumlar geçmişte sahip oldukları kaynakları geleceğe taşımış olacaklardır. Bu kaynaklar gelenektir, görenektir, örftür, adettir vb. Böylelikle bir toplumu meydana getiren özellikler korunmuş, toplumu meydana getiren nesiller arasında sağlam köprüler kurulmuş olur. O açıdan bir milleti oluşturan bireyler arasında okuma kültürünün geliştirilmesi ve kitap okuyan bir neslin inşası büyük önem arz etmektedir. Okuma kültürü, yazılı kültür ürünlerinin dünyasıyla tanışmış, tanıştığı bu dünyanın kendisine sunduğu iletileri paylaşma, sınama, sorgulama yeterliğine ulaşmış, bu olanaklarla yaşamayı alışkanlık hâline getirmiş bireylerin edinmiş olduğu davranışlar bütünüdür. Bireylerin okuma kültürü kavramının tanımında belirtilen becerilere ulaşmalarında okul yaşantılarının büyük payı vardır. Bu nedenle okullarımızda okuma etkinlikleri düzenleyerek okuyan, okuduğunu anlayan, gelecek kuşaklar için okumayı bir yaşam kültürü haline getiren bir okul modeli oluşturulması hedeflenmektedir. Öğrencilerimiz yoluyla ailelerini de etkileyerek geleceğin okuyan nesilleri olan bir toplum yapısını okullarımızdan başlayarak kazandırdığımız okuma alışkanlıkları ile gerçekleştirilecektir. Yeni öğretim programlarının kazanımlarına uygun olacak bu çalışma ile okumanın öğrencilerimizi hayata hazırlayacağı ilkesinden hareket edilmektedir. Yıllık kitap okuma alışkanlığımıza dair hazırlanan istatistiklere bakıldığında ülkemizde kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesi gerektiğini görmekteyiz. Okullardan başlayan bir okuma hamlesi ile okuma alışkanlığı kazandırılması hedeflenmektedir. Dünyadaki gelişmeleri takip ettiğimizde gelişmiş ülkelerin insanlarının yıllık okuma oranlarının bizim ülkemize göre çok yüksek olduğu görülmektedir. Okuma kültürü eksik olan bireylerin kendilerini ifade etmelerinde zorlandıkları görülmektedir. Bu eksikliği gidermek, çağdaş anlamda iletişim ve kültürel gelişim ihtiyacını karşılayabilmek için kitap okuma oranının artırılması gerekmektedir. Kitap okuma oranındaki artış hayata hazırlanma becerilerinde artışı getirecektir. Okullarımızda uygulanacak olan Okuyan 7'ler Projesi ile öncelikle öğrencilerimize kitap okumayı sevdirme etkinlikleri ile okuma konusunda farkındalık oluşturulacaktır.